Вредоносное ПО (malware) - это назойливые или опасные программы,...
This article describes steps to take if you are unable to download or save files using Firefox.
Note: The Refresh Firefox feature can fix many issues by restoring Firefox to its factory default state while saving your essential information. Consider using it before going through a lengthy troubleshooting process.
Table of Contents
Check the Downloads panel for blocked downloads
Firefox includes a download protection feature to protect you from malicious or potentially harmful file downloads. If Firefox has blocked an unsafe download, you will see a warning message about the file in the Downloads panel, along with options for handling the pending download. You can open the Downloads panel to view completed and pending downloads by clicking on the Downloads button (the down arrow on your toolbar). See the articles and How does built-in Phishing and Malware Protection work? for more information.
Clear the download history
Clearing the download history can fix some problems with downloading files:
Choose a different download folder
Firefox may not be able to download files if there is a problem with the folder in which downloaded files are saved:
Reset the download folder
If you have tried the above suggestions, you can restore the default Firefox download folder settings:
In the address bar , type about:config and press Enter Return .
- The about:config "This might void your warranty!" warning page may appear. Click I accept the risk! to continue to the about:config page.
- In the Search field, enter browser.download .
- If any of the following settings have a status of user set
modified
, reset their values. To reset a value, right-click
hold down the Ctrl
key while you click
the setting and select Reset
from the context menu:
- browser.download.dir
- browser.download.downloadDir
- browser.download.folderList
- browser.download.lastDir
- browser.download.useDownloadDir
- If desired, you can revert back to your preferred download folder settings by changing your Firefox settings .
Choose a valid download folder in Safari Preferences
If you receive the error
To fix the problem, open Safari"s Preferences and change the Save downloaded files to: setting to a valid folder (such as your Desktop). Then restart Firefox.
Delete corrupt plist file
If you receive the error
To fix this problem, go to your home directory and delete this preference file:
- ~/Library/Preferences/com.apple.internetconfig.plist
Change file type settings
If downloading certain file types does not work, check to make sure Firefox is not set to handle those file types differently from others. See Change what Firefox does when you click on or download a file for instructions on how to view and change how different file types are handled.
Reset download actions for all file types
To reset how all file types are handled by Firefox back to default:
Remove Download Manager plugins
On Windows, third-party download manager plugins can interfere with Firefox downloads. Download Manager plugin files that get added to the Firefox plugins folder include the following, listed by the download manager program and the associated plugin filename:- GetRight: NPGetRt.dll
- WinGet: NPWinGet.dll
- Download Accelerator Plus: npdap.dll
- FreshDownload: npfd.dll
- Net Transport: NPNXCatcher.dll , NPNXCatcher(Audio).dll , and NPNXCatcher(Video).dll
See Troubleshoot issues with plugins like Flash or Java to fix common Firefox problems for instructions on how to disable or remove plugins.
Configure Internet security software
Internet security software, including firewalls , antivirus programs, anti-spyware programs, and others can block certain file downloads. Check the settings in your security software to see if there is an setting that may be blocking downloads.
To diagnose whether Internet security software is causing problems, you can try temporarily disabling it, seeing if downloads work, and then re-enabling the software.
Если файл на Google Диске не открывается, ознакомьтесь с приведенными ниже советами.
1. Попробуйте открыть файлы позже
- Подождите немного. Если при попытке открыть файлы на Диске появляется сообщение "Временная ошибка (502) ", ваши документы временно недоступны. Обычно эта проблема решается сама собой, поэтому мы рекомендуем подождать и попробовать позже.
- Выберите другое представление. Если Диск открывается, однако нужных файлов не видно, попробуйте выбрать другое представление, например "Все" или "Принадлежащие мне".
- Повторите попытку на другом устройстве. Если вам не удается открыть определенный файл, хотя другие документы загружаются нормально, возможно, проблема заключается в нем самом. Попробуйте открыть его на ПК или смартфоне либо предоставьте доступ к документу другому пользователю, чтобы проверить, сможет ли тот загрузить его.
- Проверьте доступность сервисов G Suite. Если нам известно о проблеме с Диском или серверами Google, на странице Доступность сервисов G Suite рядом с соответствующим сервисом появится красная точка. Чтобы посмотреть дополнительные сведения, нажмите на нее.
2. Воспользуйтесь базовыми инструкциями по устранению неполадок
Шаг 1. Проверьте подключение к Интернету
Если вы видите сообщение "Подключение…" или документы на Диске загружаются очень медленно, проверьте подключение к Интернету. Одной из распространенных проблем является низкое качество соединения.
Попробуйте подключиться к другой сети и проверьте, как будут открываться файлы.
Шаг 5. Включите и отключите офлайн-доступ
Если вы временно испытываете проблемы со стабильным подключением к Интернету, попробуйте . Вы сможете просматривать и редактировать документы в автономном режиме. Когда подключение к Интернету будет восстановлено, все изменения синхронизируются.
Если после включения офлайн-доступа вам по-прежнему не удается загрузить файлы, попробуйте отключить его и включить снова. Откройте настройки и в разделе Офлайн-режим снимите или установите флажок Сохранять документы, таблицы, презентации и рисунки Google на этот компьютер, чтобы работать с ними без подключения к Интернету .
3. Воспользуйтесь дополнительными инструкциями по устранению неполадок
Шаг 6. Проверьте антивирусное ПО
Если проблема не устранена
Если вам не удалось решить проблему с помощью приведенных выше рекомендаций.